kvibergshundskola.se Knapp 1 Knapp 2

Nalle: 0702469708
Alexander: 0735089636

Nalle Oscarsson

Nalle startade Kvibergs Hundskola för 25 år sedan.
Nalle har idag tre hundar, Astrid som är en Malinois, Nellie som är en Pomeranian som kom till honom som omplacering samt Benny som är en Papillon.

Nalle tävlar lydnad ihop med Astrid och hon tränas även i skydd och specialsök.

Benny är tränad i lydnad men inte särskilt tävlingssugen och Nellie är en suverän sängvärmare.

Nalle håller våra valpkurser, unghundskurser, lydnad introduktion, lydnad startklass & lydnads klass 1 .

NalleAstridBenny
SannaSiljaPippi

Alexander Jansson

Alexander började arbeta på hundskolan hösten 2020 efter att han avslutat sin karriär som hundförare inom specialsök.
Alexander har idag 2 hundar, Dagny som är en Malinois samt Smilla som är en jakt Golden Retriever.
Smilla har tidigare jobbat med Alexander inom specialsöket och där dom sökte vägglöss ihop.
Idag är hon en pensionerad elitlydnads hund som syns både i teve och på teaterscenen.
Smilla spelar hösten och vintern 2022 på Lisebergsteatern i musikalen "Annie" och spelar även huvudroll innehavarens hund i SVT's serie "Försvunna Människor" med premiär hösten 2022.

Dagny är hans senaste tillskott och hon tävlas i bruks och mondioring.

Alexander håller i kurserna: Vardagslydnad, relation & kommunikation, halvdagskurs i vardagslydnad, hundmöteskurs, privatlektioner, spårkurs, brukslydnad samt specialsök.
AlexanderDagnySmilla